top of page

מי פנוי בחתולות*?

העולם משתנה. זר פרחים לא קונים יותר בחנות, אלא באפליקציה,  כדי לתפוס מונית מרימים יד כדי לראות מה שם הנהג והתחביבים שהוא הכניס לאפליקציה שבה הזמנתם את המונית, והפיצה בתמונה נראית תמיד יותר טעימה מזאת שמביאים הביתה.

מי שחושב שהעולם של סחר בסמים נעצר אי שם בספסלי הפארקים של שנות ה-80 כנראה לא מכיר את העולם המתפתח. נגישות – זה שם המשחק החדש המבוסס על אפליקציה מפורסמת ששמה לא נזכיר את שמה  לבל נכניס את התמימים שביניכם (אם יש עוד כאלה ) לרחובות הצרים של "אמסטרדם" הישראלית. 

לחיצה קטנה – והאיש בדרום הארץ (נושא המיקום של רוב הדילרים זה נושא בפני עצמו) גומע את המרחק במהירות מופרזת, שבטוח מזכה אותו בכמה דוחות תנועה, והנה הוא – המגיע לעיר הקודש עם "פיצה משפחתית" בדיוק כמו בתמונה…

אבל יש דברים שלא משתנים , או שאולי יותר נכון להגיד משתנים, אבל לא בקצב התואם את גרסאות האנדרואיד המתחלפות בקצב מסחרר – החוק,  הפרקליטות  וכן, המשטרה.  ולאלה וגם לאלה יש יד חזקה , חזקה מדי. ואז מוצא את עצמו האיש מהדרום או זה שבכיכר החתולות גורר את רגליו האזוקות לאולמות של שופטים .

מילה אחת על האחרונים. על אלה האנושיים, המבינים שיש פער בלתי נסבל בין הגישה המערכתית לבין המציאות.  הם מנסים להחזיר קצת שפיות לראשם הקודח של אלה שסבורים שכל מי שנגע בג'וינט זקוק לטיפול פסיכולוגי למשך שנה הקרובה בקהילה של המכורים לסמים קשים. הבעיה היא בדרך כלל נעוצה באופי השמרני של הדור הקודם. וזה בסדר, כל שינוי עדיף שייעשה בהדרגה. 

לא, אני לא בעד שימוש בסמים. אבל אני גם לא בעד אלה שטסים רק עם "חברת התעופה הלאומית", או הטוענים שילדים נולדים במסגרת נישואין בלבד,  או שאלה שסבורים שלגנב צריך לכרות אצבעות בכיכר העיר.

*"חתולות" – שמה של כיכר "כיכר מכבי מוצרי" במרכז העיר בירושלים בעגה הירושלמית.

במרכז העיר בירושלים בעגה הירושלמית.

הזכויות של התמונה שמורות לאתר www.makorrishon.co.il

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page