top of page

על המעגל

אתמול הייתי בפגישה מעניינת, פגישה מהסוג האחר (לא, לא מה שחשבתם). חברי הטוב והאהוב פבלו שקורינסקי יחד עם כמה אנשים יקרים אחרים אירגן מעגל עסקים במודיעין הנקרא מנדלת עסקים. אז קודם כל לשם: מנדלה הוא מעגל. הרעיון נורא פשוט ומעניין: בעלי עסקים נפגשים יחד על מנת להוות סוכנים אחד של השני: הרעיון של "מפה לאוזן" על בסיס היכרות אישית, יחד עם מתן שירותים לקהילה הוא רעיון נפלא. כערך נוסף הוא התחייבות שמכל עסקה אשר בוצעה בעקבות הפניה ממנדלה יופרשו 10% לטובת הקהילה.

ניכר, כי גם המבנה וגם מתכונת העבודה של המנדלה הוא רציני עם הרבה מחשבה קדימה. נוכחות של אנשי טיפול ואנשי יעוץ יחד מחויבות של כולם יכולים להעיד כי הקהילות החדשות היום הן מהוות אותו בסיס לשיתוף עסקי אמיתי שמושתת לא רק על רצון להגדיל רווחים, אלא נושא ערך מוסף.

אישית נהניתי. לא רגיל איש מקצוע העוסק במטריה לעתים לא נעימה של מעשים לא ראויים של בני אנוש לראות פן נוסף, כדברי עמיתתי למקצוע עו"ד ורד בירגר כי "אנחנו, לא יכולים להיות סניגורים אם לא נאמין בנימי נפשינו כי יצר האדם הוא טוב מנעוריו." ולכן ההבנה העמוקה הזאת, היא זאת שמאפשרת טיפול, הן אישי והן כחברה בכל אותם דברים שמפריעים לנו כאדם או ככלל.

מבנה כזה של מפגש, עם החלפת רעיונות, הפריה הדדית, וראיה מזווית אחרת, מאפשרת גם לי, סנוב מקצועי במובן מה, לראות כי "יצר אדם טוב מנעוריו".

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page