top of page

על מרגול

כן, גם אני רוצה לכתוב על מרגול! מה קרה?! כל העולם יביע את דעתו ואני לא?  😆 ועכשיו קצת יותר ברצינות: שמעתי את מה שכולם שמעו, קראתי את כתב האישום.  איפלו שמעתי את עמיתי למקצוע ע"ד פישלרבראיון ל-103FM נכנס במשטרת ישראל. האמת יש גם צדק בדבריו. יש גם צדק עם אלה הטוענים כי הפרשה היא חמורה מאוד.

כהרגלי, אספר סיפור. הפעם לא שלי. של איש יקר, היום פנסיונר, אבל בשנות השבעים פעיל מאוד בחיים ציבוריים בירושלים, ובין היתר בטיפול בנוער מצוקה. פתח העלם השאפתן, והפעיל מועדון , ולדבריו גבה לירה אחת בכניסה מכל נער. (לי אין מושג כמה זה לירה, אבל לדבריו לא הרבה) הרבה צעירים הגיעו, ושילמו כדי להיכנס. בתחילת הערב. הרי ברור שכעבור שעתיים כולם נכנסו ללא תשלום. האיש שמכל "הכסף" (זה כסף, לירות?) לא התעשר, אלא קנה שטויות למועדון, הבין שהוא במצוקה. כי לא משלמים. ולא, לא היו דורמנים רוסים רחבי כתפים (להזכירכם באנו בשנות ה-90), בקיצור הלך האיש למכר והוא למכר ובסופו של דבר הגיע לבית קפה "עטרה" במדרחוב בירושלים. אגב, פעם ראשונה נתקלתי בשם של בית הקפה האגדי שכבר מזמן לא נמצא שם, אצל א.ב.יהושע בספרו "מיכאל שלי" – תתארו לעצמכם: עולה חדש, שאינו מבין שליש ממה שהוא קורא, מחפש את בית הקפה ברחוב , רק כדי להבין לפחות חלק מהכתוב בספר.

בקיצור הגיע לשם ופגש פלוני/אלמוני (השם שמור במערכת) הנ"ל ביקש 50 לירות ללילה. השניים תקעו כף, וביום הפתיחה של המועדון התייצבו שני אנשים: פלוני אלמוני בחור 1,50 צנום לידו. פלוני אלמוני ביקש מכולם להסתדר בשתי שורות, ואת זה ביקש כמעט בלחש, ואחרי שתי דקות, התור השתרך למרחקים ארוכים. כולם שילמו. העלם השאפתן היה המום… איך , למה כולם הקשיבו לו? אחרי שעתיים גילה כי פלוני אלמוני נעלם ובמקום נשאר הדחליל… לשאלתו לאן הלך הפלוני, השיב הדחליל: "נו באמת, נראה לך שאתה היחיד אצלו". לעלם לא היה מושג כי מדובר היה באחת הדמויות הבכירות ביותר בעולם התחתון הירושלמי של שנות ה-70. העלם לא ידע. ככה הוא אומר. והיום אין לו סיבה לשקר…

כן, אם אני מאמץ את גרסת התביעה, מרגול לא היתה תמימה. אני גם יודע שככה לא מתנהגים. אני גם יודע שיש אנשים במשטרה שאוהבים כותרות. מאוד, אפילו מאוד מאוד.

שאלו אותי השבוע אז למה היא לא במעצר? עניתי בשלוש מילים: כי זאת מרגול. כי מעכשיו, מרגע שהגישו נגדה כתב האישום, מרגע שריסקו אותה ציבורית, מה יועיל לתביעה להשאיר אותה במעצר? הרי מרגע זה יתהפכו היוצרות, והיא היא תהפוך למסכנה, והתקשורת תחגוג על הסבל שלה, והדבר בטוח לא יועיל למשפט…

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page