top of page

על הגשת התלונה במשטרה.

להגיש תלונה במשטרה זה עסק לא יקר. הייתי אומר שדי זול, וחוץ מהדלק ובזבוז זמן הדבר לא דורש משאבים נוספים. כל זה לכאורה, כמובן. מי ישלם על ההמתנה בלתי נסבלת בתור בתחנת משטרה, אם כי לא בכולן יש תור כזה. למשטרה לא באים מחוסר מעש, ולכן כל דקה היא דקה של עצבים… יחד עם זאת יש כמה דברים שיכול להיות ויעזרו לך בפרוצדורה הבלתי נעימה הזאת: הגשת התלונה במשטרה:


;

1. תזכור – המשטרה חייבת לקבל תלונה. כן אני יודע, אמרו לך "לא כדאי לי להגיש תלונה, העניין הוא לא לטיפול משטרתי" וכד'. אז קודם כל גם אם אמרו לך אולי הדבר הנכון, שהעניין הוא לא לטיפול משטרתי, אבל את זה יקבע קצין חקירות בהמשך, כלומר לאחר קבלת התלונה ולא לפניה. עדיין מסרבים? תעמוד על שלך, ובקש לשוחח עם קצין החקירות. לא עזר? תבקש פרטים, כולל המספר האישי ותכתוב מכתב. בסוף זה יעזור. כאן המקום לציין כי למעט מקרה חריג אחד או שניים מעולם לא נתקלתי בשוטר שסירב לקבל תלונה. אגב, כדי להפוך את מה שאני כותב לקצת יותר מבוסס יש לקרוא את הנחיית המטה הארצי של משטרת ישראל כאן. אני מפנה לסעיף 2א לאותה הנחיה שאומרת שכל איש משטרה חייב לקבל תלונה, גם אם לדעתו התלונה לא מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית (זה שם, תסמכו עליי)

2. כמה כללים שיעזרו לך למסור תלונה בזמן הקצר ביותר:

  1. תהיה ענייני: כל מה שתספר על ניסיון הצבאי שלך ועל כך שאתה מאוד מעריך את עבודת המשטרה וכי בן דודה שלך היה לוחם בימ"מ אולי יגרום לחוקר להיות יותר נחמד אליך ואף אולי תזכה בכוס מים או קפה, אבל את זמן שהותך בתחנה אתה תאריך. לכן יש להתמקד בדבר שבגללו באת: החוקרים קוראים לזה 5 המ"מים: מה,מי, מתי, מדוע, מניע. נעבור ביחד על הרשימה: מה קרה: האירוע – גניבה, תקיפה, מרמה וכו'. מי?: מי האדם שעשה את זה, כולל כל האלה שאתה חושד בהם, והעדים שראו, שמעו. מתי: הזמן הרלוונטי כמה שיותר מדויק, מדוע: גניבה: כדי להתעשר, לגנוב את האוטו, לפרוץ לבית, וכוד' . מניע: אם אתה לא יודע, אתה לא יודע, אבל אם העובד שלך שפירת אותו לפני שבוע בא לאיים עליך יש לציין את זה בתלונה.

  2. יש להקפיד עך כך שכל הדברים הקשורים לתלונה: מסמכים, תמונות, הקלטות, חפצים יהין איתך כשאתה מגיש את התלונה: סביר להניח כי הדברים ייתפסו (ילקחו) על ידי החוקר. יש להקפיד לקחת מסמך המעיד על כך שהדבר נלקח על ידי המשטרה. יש לשים לב שתוכן המסמך תואם את המציאות: החפץ מתואר בפרוטרוט , למשל לא נתפס פלאפון, אלא "נתפס פלאפון מסוג IPHONE4 בצבע לבן, שלם וכרטיס סים של חברת אורנג' שמספרו.123145"

  3. יש להקפיד שכל הדברים שאתה מוסר לשוטר יירשמו כלשונם: שמות, טלפונים של עדים וכו'. יש להגיד לחוקר שאתה רוצה לציין פרטים נוספים, ואם הוא מסרב לעשות זאת, יש לבקש לציין בגוף העדות שהחוקר סירב להוסיף. אני כבר אומר, כמעט אף פעם לא תגיע לקטע כזה, אבל אם כבר הגעת, דע לצאת מזה בכבוד.

  4. יש לקבל את כל האישורים לפני צאתך מהתחנה: האישורים הבאים חייבים להיות בידך: אישור על הגשת התלונה, בקשה למתן מידע לנפגע העבירה. יש מקרים כמו תיקים של אלימות במשפחה שיש טפסים נוספים, כרגע נעזוב את זה.

  5. בקש מהשוטר הסבר מפורט לגבי כל טופס וטופס. שים לב לנכונותם של הפרטים הבאים בכל טופס וטופס: מספר התיק במשטרה, כתובת עדכנית שלך, מספר הטלפון, במקרה של טעות יש לבקש מהשוטר להוציא טופס חדש עם הפרטים הנכונים.


3.ועכשיו לנושא הכאוב ביותר: איפה להגיש תלונה? אז זהו. זה לא כזה כאוב. בכל תחנת משטרה. אני חוזר: בכל תחנת משטרה. בלי שום קשר למקום האירוע. כן גם אם גנבו ארנק בקרית שמונה אפשר להתלונן בתל אביב. נכון, מי שיטפל בתלונה הזאת תהיה תחנת קרית שמונה, אבל אתה לא תצטרך לנסוע לשם. והדבר הנוסף: בכל שעה, כן בכל שעה ניתן להגיש תלונה. אם אין חוקר יש לבקש שיבוא לתחנה. לכל המתעניינים: המשטרה לא שולחת חוקרים הביתה כדי לקחת תלונה, אלא אם כן מדובר במקרים יוצאי דופן. יש שוטרים שכונתיים, שתקפידם הרשמי שיטור קהילתי שבמקרים לא מסובכים מגיעים לביתם של התושבים, אבל זה לא עובד בכל מקום.

לאחר שמסרת את התלונה גורלו של התיק ייקבע על ידי קצין חקירות שאליו תנותב התלונה. אבל על זה בפוסט אחר.

;

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

על המשפט החוזר של רומן זדורוב

רומן זדורוב ביצע את הרצח וצריך לשחרר אותו אסביר: הראיות לאחר ניתוח מעמיק מצביעות על כך שהוא הרוצח. אלה מצביעות על מניע, על הזדמנות וההודאה מצביעה על הכנות.  לפני שאתם רואים ראו את הסרט מתא המעצרים, תק

על סודיות שיחת עורך דין פלילי עם לקוח.

לא חשבתי שאצטרך אי פעם לכתוב על המובן מאליו: על סודיות שיחת עורך דין פלילי עם לקוח. שיחה שאסור לאף אחד , פרט ללקוח ועו"ד פלילי להיות שותף לה. אבל הידיעה באתר YNET צריכה להדאיג, להדאיג מאוד את כולנו. כ

bottom of page